CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, 4 January 2010

Kalau ada rezeki adalah...

Oh, ditahun yang baru, coretan yang pertama aku coretkan pada blog hari ni..aku berharap sangat kedatangan tahun baru kali ini akan lebih bermakna lagi kehidupan aku bersama suami tercinta.. Tak sabar rasanya lagi menunggu..penantian satu penyeksaan...tapi aku hanya mampu merancang, tuhan yang menentukan..aku berharap aku lebih bersabar untuk menempuh menghadapi cubaan dariNYA...Kuatkan lah semangat aku, Ya Allah!!
Tetiba, aku nak taip citer ni..apa ker halnya?
Sebenarnya aku dah tak kisah sangat dah, tapikan kadang2 orang sekeliling aku ni kadang tak paham, maybe dia ingat kte ni semua sama macam diaorg kot..tk pandai nak jaga hati orang langsung..tu yang buat aku tersentuh kadang2 dgn org2 macam ni.. Dah kalu rezeki ko cepat, alhamdullillah, jangan la nak banding-bandingkan dengan aku pulak..jaga elok2 ko punya sudahla..
Kalau membandingkan dari sudut yang positif tak pe boleh lagi diterima tapi kalu sudut yang negatif!! macamana??perasaan aku masa tu jangan cakap la, rasa macam nak nangis je, tapi kena kontrol gak, aku kena tunjuk yang aku ni tahan!! padahal lepas tu berjurai-jurai air mata yang kuar smpai bengkak2 la mata ni..Inilah namanya dugaan kan..aku kena banyak lagi bersabar, dengan orang orang macam ni..even orang yang terdekat dengan kite sendiri pun ada gak yang terlanjur kata, apa nak buat memang dah lumrah manusia, suka terlanjur kata..maafkan je la orang tu..
Yang penting aku dan suami dah berusaha dan masih lagi terus mencuba dan berusaha serta memohon kepadaNYA, ada ke tak de itu belakang citer..jangan nak memandai buat andaian sendiri..Ajal maut datang dari Allah rezeki pun datang dari Allah juga..kte sebagai manusia kena berusaha untuk mencapai kejayaan..
Doakan untuk aku& suami..amin

4 comments:

Izzah Marzuki said...

wa,

sabar je la ye.
rileks, we are honeymooners, right!?
hehehehe..

mummydida said...

Salam..
Wa, bersabar ye..sesungguhnya doa org yang sabar tu..akan dimakmulkan Allah..amin..

Kak izzah..dida nak jadi honemooners geng akak leh?hihi

Wa said...

kak izzah : sabar je la kak dgn org2 mcm ni kan...betul kak we are honeymooners kan..

dida : tq

mr&mrsBIFA said...

sabar jela kak..biasela..mulut org...rezeki kat tgn ALLAH S.W.T
wat derk je ape org nk ckp..
kuatkan semangat...